Tahniah!! Che Puan Khaleeda dan TMJ Bakal Timang Cahaya Mata


TMJ, Che Puan Khaleeda Bakal Timang Cahaya Mata?




PENANTIAN hampir dua tahun rakyat negeri Johor Darul Takzim kini berakhir kerana pasangan Tunku Mahkota Johor, DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim Ismail (TMJ) dan YM Che Puan Khaleeda binti Bustaman dikatakan sedang menghitung hari untuk menyambut kelahiran cahaya mata sulung mereka.

Walaupun berita gembira itu masih belum disahkan oleh pihak istana, namun sebuah status berserta gambar yang dimuatnaik oleh laman Facebook Saya Anak Johor seakan-akan mengukuhkan khabar baik tersebut.

Dalam gambar yang diambil semasa TMJ dan Che Puan Khaleeda menghadiri majlis Anugerah Pentagon di hotel Fullerton Bay di Johor Bahru pada Sabtu, 9 April lalu, fizikal Che Puan agak jelas kelihatan lebih berisi daripada biasa dan wajahnya juga tampak berseri-seri seperti sedang berbadan dua.

Dalam makan malam gala tersebut, baginda telah menerima anugerah bagi kategori‘The Leader’s Leader Award’ bagi sumbangannya pada kejayaan kelab JDT menggungguli AFC Suzuki Cup dan Liga Super Malaysia.
Khabar kehamilan Che Puan Khaleeda disambut dengan penuh kegembiraan dan perasaan teruja oleh rakyat Malaysia, khususnya anak jati negeri Johor.
Pelbagai ucapan gembira dan doa-doa yang baik memenuhi ruangan komen status tersebut, dan ada juga netizen yang sempat ‘nakal’ dengan membuat spekulasi jantina bakal cucunda pertama Sultan dan Sultanah Johor itu.
Dalam rata-rata komen yang kami saring, majoriti rakyat jelata berharap agar bayi DiRaja yang bakal dilahirkan itu ialah lelaki kerana berpegang kepada ‘janji’ TMJ untuk menamakan bakal cahaya matanya bersempena Almarhum adindanya, Tunku Abdul Jalil Iskandar Ibni Sultan Ibrahim Ismail yang mangkat 5 Disember tahun lalu akibat kanser hati.

Tak kurang juga, terdapat ‘ahli-ahli nujum’ yang pantas membuat ramalan usia kandungan Che Puan berdasarkan saiz baby bump isteri kesayangan Tunku Ismail itu. Ada yang kata 5-6 bulan, dan ada yang kata 6-7 bulan.


Apa-apa pun, memang rakyat amat teruja dan tidak sabar menunggu detik bersejarah kelahiran putera atau puteri yang bakal menjadi pewaris takhta negeri Johor Darul Takzim meskipun kenyataan rasmi pihak istana masih belum dikeluarkan.
Jika benar TMJ dan Che Puan Khaleeda bakal menjadi ayahanda dan bonda dalam masa terdekat ini, kami di Mynewshub ingin mengucapkan tahniah dan mengirimkan doa agar proses kelahiran cucunda Sultan dan Sultanah Johor ini berjalan dengan selamat.

0 Response to "Tahniah!! Che Puan Khaleeda dan TMJ Bakal Timang Cahaya Mata"

Catat Ulasan