Anak Sulung Allahyarham Harun Salim terkilan dengan ibu tiri.

 Anak sulung lelaki Allahyarham Harun Salim Bachik, Syafiqmeluahkan rasa terkilan apabila isteri kedua arwah yang juga ibu tiri Syafiq meluah perasaan di program Melodi Ahad lalu.

Syafiq melahirkan rasa terkejut apabila mendapat tahu keluarga balu bapanya itu mengalami kesukaran hidup melalui Melodi sebelum ini.

Ibu tirinya itu (Suriati) mengadu tiada yang datang membantu setelah pemergian Harun, tetapi hanya dibantu Afdlin Shauki.

Syafiq berkata sepatutnya sebarang masalah dalaman sepatutnya boleh diselesaikan dengan keluarga terlebih dahulu bukannya mendedahkan dengan orang luar.

Ini komen Syafiq:
“Saya pun serba salah nak komen, tetapi memanglah rasa terkilan apabila beliau berkata tiada sesiapa membantu keluarga isteri arwah ayah di sana kecuali Afdlin (Shauki),”

“Saya tertanya-tanya, mengapa jadi begitu?”

“Insya-Allah kami akan cuba selesaikan apa saja salah faham itu nanti,”
Syafiq menambah dia akan cuba sekali lagi untuk merapatkan hubungan keluarganya dengan ibu tirinya itu selain mahu orang ramai ingat arwah ayahnya sebagai seniman yang dihormati bukannya dengan isu masalah keluarga.

Harun Salim Bachik berkahwin dengan Martinah Ahmad (isteri pertama) dan memperoleh empat anak, termasuk Syafiq.

Selepas bercerai, Harun Salim Bachik kemudian berkahwin pula dengan Suriati Mohd Noor (isteri kedua) dan pasangan itu mendapat dua anak.

Syafiq juga mengaggap dua orang adik tirinya itu sebagai darah daging sendiri.

0 Response to " Anak Sulung Allahyarham Harun Salim terkilan dengan ibu tiri."

Catat Ulasan