Punca Buang Ingus Terlalu Kuat Mengakibatkan Wanita Ini Hampir Buta Dan Pekak




Akibat Buang Ingus Terlalu Kuat Wanita Ini Hampir Buta Dan Pekak| seorang wanita berusia 32 tahun hampir mengalami kebutaan mata setelah membuang ingus hidung yang terlalu kuat.

Wanita yang nama tidak mahu di ketahui umum mengakui ia telah membuang ingusterlalu kuat sehingga matanya mengeluarkan air,namun setelah 4 jam sebelum sampai kehospital matanya sudah membengkak sebesar ukuran bola golf,dan saya tidak dapat membukaknya langsung ujarnya.



Doktor yang merawatnya mengatakan bengkak pada mata berpunca dari pada luka tekanan angin yang di tekan keluar untuk membuang ingus(MEMBERSIHKAN HIDUNG),tekanan itu dapat merusak saraf optik dan akan mengakibatkan mata jadi buta.

Hasil pemeriksaan doktor menyatakan bahwa ia mengalami kondisi yang di sebut dengan nama“emfisema orbital” pembengkakan yang di sebabkan udara yang menumpuk di jaringan lunak sekitar mata.

Selain dari pada itu wanita tersebut juga di sahkan mengalami patah tulang hidung dan mengelami kecideraan pada gendang telinga dari hasil scan yang di lakukan doktor.



Patah hidung biasanya terjadi pada oang yang terkana pukulan atau terjatuh namun apabila ditanya kepada wanita tersebut,"saya tidak pernah di tumbuk di bagian hidung atau pun jatuh yang menyebabkan hidung saya patah"

Pendengaran saya juga kurang baik dan ada rasa nyeri di bagian telinga doktor yang merawat saya mengetakan gendang telinga saya telah koyak akibat dari tekanan udara yang menyebabkan telinga tidak mampu lagi merenggang dan kemudian pecah.katanya pada irismirror

Patah hidung dan juga gendang telinga yang koyak tidak pernah ada sebelum ini,bermakna ia juga akibat dari tabiat membuang ingus yang terlalu keras.tambah doktor.

0 Response to "Punca Buang Ingus Terlalu Kuat Mengakibatkan Wanita Ini Hampir Buta Dan Pekak"

Catat Ulasan