Pelajar Tahfiz hafal Juzuk Al-Quran Terpaksa BUANG Tempurung Kepala



Terpaksa buang tempurung kepala akibat kemalangan, Pelajar Tahfiz hafal 11 Juzuk Al-Quran ini masih mampu tersenyum

Takkala ramai diluar sana memberikan pelbagai alasan untuk menyebut atau membaca ayat suci Al Quran, namun tidak bagi seorang remaja hebat ini.

Beliau yang dikenali sebagai Ammar dikatakan telah mengalami kemalangan yang mengakibatkan keceraan parah dibahagian kepala menyebabkan separuh tempurung kepalanya hilang yang turut mengakibatkan kecederaan parah di otak kiri.

Menurut tulisan seorang pengguna Facebook bernama Suryani Mohamad, ibu kepada pelajar ini iaitu Ustazah Bushra dan suaminya sudah lama bercuti tanpa gaji. Malah, wang simpanan dan segala-galanyanya sudah dihabiskan untuk rawatan si anak.’



Berikut adalah respon dari Ustazah Bushra Haji Yusoff yang ditulis kembali oleh Puan Suryani.

Respon dari si ibu, Ustazah Bushra Haji Yusoff berkenaan anaknya (izinkan ye kak): Inilah anak akak ammar..Alhamdulillah dia masih mampu senyum walaupun keadaanya amat parah kerana melibatkn kecederaan otak lebih-lebih lagi sebelah kiri. Sebab itu belum boleh bercakap tapi faham semua apa orang cakap. Untuk pulih ia memakan masa bertahun-bertahun dan sekarang ini sudah masuk setahun lapan bulan.



Dia seorang pelajar tahfiz. sudah 11 juzuk Al Quran dia hafal.kemalangan yang menimpa kerana hendak pergi ambil jubah dari asrama ke sekolah sebab malam ada kelas tahfiz. Kerana hari itu dia berpuasa jadi tidak sempat berbuka puasa hari isnin. sejam sebelum itu baru habis pergi usrah. Dalam PMR dia mendapat 8A 1B. Katanya nak jadi ustaz. Ammar adalah anak sulung akak. daripada dua orang adik beradik di mana adiknya perempuan.



Kini alhamdulillah Ammar semakin sihat dan syukur dia tidak sedih karana semua ini telah ditentukan oleh Allah. Berdoalah ya semoga dia cepat sembuh. tq.

Jika ada diantara kita yang mahu membantu keluarga ini boleh berbuat demikian di

Maybank: 5531-3101-1371 (BUSHRA HAJI YUSOFF)
CIMB: 144-00082-531-526 (BUSHRA binti YUSOFF)
No tel Ustazah Bushra Haji Yusoff 0163137594

0 Response to "Pelajar Tahfiz hafal Juzuk Al-Quran Terpaksa BUANG Tempurung Kepala"

Catat Ulasan