RESPON PALING Win DARI FYNN JAMAL TERHADAP TWEET KARL SHAFEK

RESPON FYNN JAMAL TERHADAP TWEET KARL SHAFEK



#Dek kerana satu status yg ditulis oleh Karl Shafek di Twitter yg hanya memberikan pendapat mengenai cara nyanyian Fynn Jamal seakan meraung didalam lagu Suatu Pernah, habis semua follower tegar penyanyi tersebut membalas kenyataan Karl. Namun, ada juga yg setuju dgn Karl dimana kadang kala Fynn tidak mampu utk bernyanyi dgn baik meskipun lirik lagunya cukup puitis......

#Menjawab isu meraung tersebut, Fynn menerusi portal mStar Oline menjelaskan nyanyian itu sebenarnya berkonsepkan genre theoretical yg sudah lama popular di Barat.....




#Semua lagu ciptaan saya adalah puisi & apa yg saya sampaikan bukanlah dlm bentuk nyanyian sebaliknya lebih kepada puisi berlagu. Genre lagu tersebut ialah theoretical iaitu saya bercerita tntg sesuatu perkara diiringi lagu, namun saya akui ia masih baru & perlukan masa utk diterima oleh peminat muzik Malaysia.....

#Buat Fynn, setiap org mempunyai citarasa yg berbeza dlm muzik & beliau tidak boleh memaksa semua org menerima karya beliau tetapi Fynn tetap yakin bahawa genre yg beliau bawa itu mempunyai peminatnya tersendiri....
Menanggap ia satu perkara dlm bidang muzik, Fynn nafi berkecil hati dgn komen Karl....




#Boleh diumpamakan kalau kita nak makan dlm menu ada macam-macam jenis makanan, begitu juga muzik. Bagaimanapun, saya tidak boleh paksa mereka utk suka muzik yg saya bawa, tapi saya percaya genre itu ada peminat tersendiri yg mahu mendengarnya.....

#Terima kasih kepada Karl kerana bertanya tntg itu, saya terima sahaja & menganggap isu tersebut perkara kecil.....

0 Response to "RESPON PALING Win DARI FYNN JAMAL TERHADAP TWEET KARL SHAFEK"

Catat Ulasan