NIAT BELI IPHONE 6.. TAK SANGKA DIPUKAU



MACAM-MACAM tipu daya zaman sekarang ni....

Kesian pada seorang mangsa ni yang tertipu dengan jualan murah iphone 6.

Begini ceritanya..


Saya dan suami nak beli barang dapur di Giant Tampoi, Johor Bahru..
Masa saya baru aje nak beli barang, ade satu warga asing datang kepada kami..

Dia nak jual IPHONE 6(GOLD) dan beri kami melihat hp tersebut.. lelaki itu membuka setting menunjukkan hp trsebut dan menyatakan yang handphone itu memang yang original.

Dia juga menunjukkn brapa GB yg ada di hp tersebut dan mengambil gambar untuk memastikan itu adalah hp yg original kemudian membuka tawaran harga 800..


Suami saya berminat kerana fikir 800 ringgit..lepas itu suami sy tnya lagi buat double cnfirm " 800 ringgit betul ke ni".

Warga asing tu mcm marah ..mengatakan malaysia money no good..sell 800 singapore..

Kemudian suami beritahu kpd lelaki trsebut "knp x bg tau awal2 ni malaysia kn singapore nak jual dollar"..

Kami ingin berlalu pergi tinggal kn lelaki asing trsebut..tetapi lelaki tadi menahan dan membuat tawaran lagi kpd kami dgn harga SGD300.00..

Kemudian kami seperti tertarik kpd tawaran apabila melihat mukanya..kami ke ATM mengambil duit sebanyak seribu dan menukar duit di money exchange RM920.00 ke SGD300.00..

Apabila suami pergi kpd lelaki tersebut dan berbual bekenaan hp tetapi seolah olah telah pukau..saya yang berada jauh sedikit dari suami tergerak hati mengambil gambar lelaki asing tersebut..

Kemudian saya datang kepada mereka dan saya juga amenjadi tidak sedar dlm keadaan itu dan suami serah kn duit SGD300.00..

Kami berlalu pergi smbil membawa hp itu..tetapi ape yg kami dapat bukanlah hp original tetapi adalah handphone Demo iphone 6..

Setelah kami itu sedar kami tidak jauh pade lelaki tadi..bila kami kejar dia menghilangkan diri dan tak dapat dikesan..

Laporan polis sudahpun dibuat.

sumber : Peon JB


0 Response to "NIAT BELI IPHONE 6.. TAK SANGKA DIPUKAU"

Catat Ulasan