Inilah yang ditakuti musuh islam ! Remaja Kristian di Islamkan Dr Zakir Naik


Saat-saat seorang Remaja Kristian di Islamkan Dr Zakir Naik di Padang Astaka Kemaman, Terengganu.

SubhanaAllah. Sungguh Maha Hebatnya Kuasa Allah S.W.T. Inilah yang ditakuti musuh islam lebih-lebih lagi pengikut setia organisasi Dajjal Laknatullah.

CHUKAI: Penceramah terkenal antarabangsa Dr Zakir Naik berjaya mengislamkan seorang gadis Kristian berusia 19 tahun yang mengikuti syarahannya di Padang Astaka di sini, sebentar tadi. Remaja yang dikenali sebagai Nina Grace dari Filipina merupakan seorang penuntut di sebuah kolej tempatan di sini.

Nina dengan rela hati bersetuju mengucap dua kalimah syahadah selepas berpuashati mendengar penjelasan Dr Zakir mengenai konsep ketuhanan dan kenabian Muhammad. Gadis itu mengucap syahadah di hadapan lebih 30,000 hadirin dan kelihatan sedikit sebak.

Nina yang ditemui berkata dia mula mengenali Islam sejak berusia 13 tahun. Katanya, di waktu lapangnya dia selalu membaca mengamalkan surah al Fatihah, tiga Qul dan ayat Kursi.

Seorang remaja Kristian berumur 19 tahun, Nina Grace berbangsa Philippines telah memeluk islam di Program Grand Finale Dr Zakir di Padang Astaka Kemaman.

Beliau merupakan pelajar daripada Kolej Ranaco, offshore engineering Ranaco.

Sebelum ini beliau telah menghafal Al-Fatihah, surah 3 kul dan ayatul kursi sejak berumur 13 tahun.









0 Response to "Inilah yang ditakuti musuh islam ! Remaja Kristian di Islamkan Dr Zakir Naik"

Catat Ulasan