Berkat Selepas Berdoa Depan Kaabah Mahu Dikurniakan Kembar 6 Orang Anak


Berkat Doa Depan Kaabah Mahu 6 Orang Anak, Dengan Izin Allah Ibu Ini Dikurniakan Kembar 5



Ramai wanita diluar sana teringin untuk mendapatkan anak dan ada antara mereka yang kata takut untuk melahirkan anak kerana sakit.

Tetapi macam kata mak admin sendiri yang agak ramai anak, katanya,..

“beranak(bersalin) memang sakit, tapi bila rasa beranak sekali dan tatap wajah anak yang dilahirkan, buat kita akan rasa hendak beranak lagi.”

Memiliki anak memang indah, ia adalah tanggungjawab dan amanah daripadaNya.

Apa yang admin nak kongsikan disini kisah seorang ibu muda bernama Lely Solihati, 32, yang berasal dari Cirebon, Jawa Barat, Indonesia telah selamat melahirkan 5 orang bayi kembar yang kesemuanya lelaki dengan melalui pembedahan pada 10 Januari lalu.



Bayi-bayi yang dilahirkan awal 9 minggu ini kini sudah pun berusia empat bulan dimana kesemuanya sihat walafiat di mana dia dan suaminya, Habibie Ahmad Akbar telah menamakan kelima-lima bayi ini dengan singkatan A, I , U ,E , Dan O di mana untuk memudahkan mereka mengingat nama.

1. Abbid Muhammad Akbar



2. Izzul Syaefuddin Al Akbar



3. Uqkail Fahul Akbar



4. Ezra Khayru Akbar



5. Oxy Abhitya Akbar



Kelima-lima bayi comel ini dilahirkan pada jam 12.28 pagi, 12.29 pagi, 12.31 pagi, 12.32 pagi dan 12.33 pagi pada tarikh 10 Januari 2016.

Kisah kelahiran 5 orang bayi ini telah pun mendapat perhatian banyak media cetak di Indonesia yang menceritakan kisah Lely yang sudah mempunyai anak telah pergi ke Mekah menunaikan umrah.

Menceritakan pengalamannya, semasa di depan Kaabah, Lely telah berdoa supaya dia dikurniakan 6 orang anak dan tidak lama selepas pulang dari Mekah dia telah disahkan mengandung buat kali kedua yang menyaksikan mendapat kembar 5 sekali gus.






























Bahagianya melihat kerenah kelima-lima mereka, apapun tahniah kepada pasangan ini dan si kakaknya, semoga anak-anak kecil ini membesar dengan baik dan menjadi tahfiz sebagaimana yang diimpikan ibunya.

Jom kita lihat video dan gambar-gambar keluarga bahagia ini.



A video posted by BQ Make Up Cirebon (@amiehlely) on 

A video posted by BQ Make Up Cirebon (@amiehlely) on 

0 Response to "Berkat Selepas Berdoa Depan Kaabah Mahu Dikurniakan Kembar 6 Orang Anak"

Catat Ulasan